33 & 33 Sportwagon (Knallharte Boxer Action)

Postet hier bitte NUR Bilder von Alfas oder Alfisti
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as
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33 & 33 Sportwagon (Knallharte Boxer Action)

Beitrag von as »

shit :shock: für für eine Bestie

einer der schönste 33SW !!

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der Ex-von Chrigi war auch nicht schlecht !
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Chrigi
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Beitrag von Chrigi »

finde ihn mit den Ami Felgen noch geiler!!!!!!!!!!!!!!!!!! das ist wirklich der geilste 33er SW den ich kenne.... mir gefällt der SW sowieso besser als die Limousine..... schade gibts den nicht als 16V... wobei ich einen kenne der in meinen EX einen 16V einbaut. :D :D :D
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epfl
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Beitrag von epfl »

Ne du. Ich hasse den SW. Sorry, aber ich finde ihn POTTHÄSSLICH!
Da is die Limo ein traum dagegen.

Ich hasse alle Kombis. bäh.
Andrea
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Beitrag von Andrea »

@ Chrigi:

doch, in Italien gab es den SportWagon 16V und zwar OHNE KAT!
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Chrigi
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Beitrag von Chrigi »

ich ja eigentlich auch aber die Form des 33er SW gefällt mir sehr gut... war auch nie Fan bis ich mal einen hatte.. seitdem finde ich sie geil... auch der GTA als SW gefällt mir. Vor allem da ich immer wieder mal ein paar Autoteile herum fahren muss :wink:

@andrea

voooooooooollllllllll geil ohne Kat.??? Das Ding muss auch getan haben.
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Lawrence
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Beitrag von Lawrence »

mir gefallen beide ganz gut
ich habs lieber etwas sportlich deshalb hab ich mich für die limusine entschieden , und weil er besser läuft :wink:
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Beitrag von Chrigi »

so meine ich


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centosedici
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Beitrag von centosedici »

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der letzte ist übrigens ein turbo.
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Chrigi
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Beitrag von Chrigi »

:shock: :shock: cento das hättest du nicht extra erwähnen müssen.. habe es gleich gesehen... das schöne, schöne Ladeschnecklein.. gibts davon mehr bilder und infos??? der rote gefällt mir auch ausserordentlich gut.
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jag_rip
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Beitrag von jag_rip »

bin fan von schlicht... der hellblaue ist voll edel... bei dem weiss man nicht ob er jetzt schnell ist oder nicht... :twisted: har har harr
centosedici
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Beitrag von centosedici »

hier der originaltext zum turbo:

Adrian's Alfa (1.7 Turbo - AutoItalia jan 2000)


Roberto Glordaneill drives a 33 with a difference.
I don't like Alfa Romeo 33s. I don't like turbo, and I don't like Alfa Romeo specialists Alfa Aid. So when the all came to test Adrian Jardine's (Alfa Aid's boss) 33 1.7 ie turbo, I was hand-rubbingly looking forward to rubbishing it Why don't I like Alfa 33s? The fault list is endless.
However the other day I had occasion to borrow one (a standard 1.7 on carbs). I had a 300 mile journey to make that included some country roads as well as motorways. It was better than going by bus. As there were no other cans on offer and no bus I drove the 33 and decided I had been too critical as I quite enjoyed the rorty engine and the sporty handling Maybe 33, aren' so bad after all.

Why don't I like turbos? The power delivery is not linear.
They get very hot. They clutter the engine compartment. They are expensive when they go wrong. There must be a love/hate thing here because despite all the terrors of the turbo, I have been playing with them since 1974.
You do get bags of power and torque kern them relative to the engine's weight. Maybe turbos aren't so bad after all.

Why don't I like Alfa Aid? Because every time I visit them, they take the mickey because all I do is "swan around in exotic cars collecting my huge writing cheques". Which of course is true, so maybe Alfa Aid isn't so bad after all.
It started life as a 1.7 ie but now the dark metallic green 33 looks serious in a non-red sort of way. Standing on 17" Momo Arrow alloys with low profile 215x40x 17 A510 Yokos and was complemented by the Zender body kit, the racing fuel cap and 155 BTCC style rear spoiler. The interior has been improved with Recaro seats from a Permanent 4. A Momo leather wheel and gear knob, aluminium sport pedals a boost gauge and a stereo system that can be measured on the Richter Scale.

To cope with all the hurtling about, there are lowered progressive rate sport springs, lower Koni adjustable dampers, Eibach uprated front anti-roll bar an OMP front strut brace, ventilated grooved front discs OMP pads and braided hoses.
The hurtling about is thanks to the special turbo conversion. This was designed and developed in conjunction with Tony Favorin of Road & Racing Developments in Oxford. A Garret T3 turbo sits atop the 1.7 flat-four. Specialy fabricated exhaust tubes from each of the cylinder banks power it. The spent gas is then sent down a special 3" stainless exhaust system. The standard aluminium inlet manifold is cut and shut to accept the 0.8 bar (12psi) of boost.
To stop the engine from instantly exploding a lot of insurance work has gone into the bits you can’t see. The cylinder core, have been sleeved down one millimeter to 86mm -the size of the special forged pistons. This has reduced the capacity from 1,712cc to 1,688 cc and lowered the compression ratio from 9.5:1 to 7.2:1. The internals have been balanced. There is an intercooler nicely placed up front, dump valve, enlarged injectors and an oil cooler
The 33 starts and runs smoothly - that's a good thing about turbo engines, unless they are on boost they are very docile. Power delivery up to 3,000rpm is less than a standard 33 but OK for keeping up with the traffic. From 3,000rpm onwards boost happens.
Now the 33 is noticeably much more torquey than a standard car. Typical of many turbos top end power tails off. This is of no consequence as an early gearchange will coincide with its 3,700 ish peak torque band that's where the acceleration is to be found. The 33 has never been on a dyno or rolling road and power is estimated at 175bhp.

At this level of boost the conversion works well, 12psi (0.8 bar) is about as high as you can go without spending heavy money. Alfa Aid's future plans are to replace the standard injection and ECU with a programmable system set up on a dyno. The Motec system would be ideal as it is compatible with virtually all manufacturers sensors and systems. It is fully and easily programmable and has proved itself thoroughly in top-class international motorsport Alfa Aid also intend fitting larger diameter front brakes and a rear disk brake conversion. Also coming is a later type Recaro interior and an even more earth baking stereo. (Be careful big stereos usually mean bad everything else)
The 33's torque steer, which causes lateral leaping from standing starts, is still there but no worse as the turbo is no quicker off the line. On the move the chassis copes well with the extra power. Cornering is typical of modified road-going 33. There is initial understeer with tuck-in or lift-off oversteer when pushed at speed. Does anyone make a rear anti-roll bar for a 33? More rear roll stiffness would sharpen turning and reduce understeer. Although it would then take an experienced frontwheel pilot to handle it at speed. Testing Adrian's 33 wasn't so bad after all.
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Beitrag von as »

:shock:

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centosedici
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Beitrag von as »

sieht gut aus, die Felgen stören mir ein bisschen, irgendwie zu gross

aber ganz geil !
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Beitrag von Chrigi »

mir gefallen die felgen auf dme Auto.. ich finde die wirken gar nicht so gross... shit mir fängt der 33er immer mehr an zu gefallen.. vor allem der rote in einem oberen Post von Cento-machine-sedici hats mir angetan.. der Lack glänzt als wäre er mit Sirup bestrichen... *schlecker, lecker* :P
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